Csokinda

Kókusztejszínhabos édes "bűnözés" egészségesen

2016. április 14. - Csokinda

Tegnap munka után azon gondolkoztam, hogy vajon mit kéne enni, ami édes is de mégsem a hagyományos "cukros, csokis" megoldás. Addig nyitogattam a hűtőt és néztem befele, hogy vajon mit kéne csinálni - mert persze a boltba nem volt kedvem lesétálni - amíg az otthon található alapanyagokból ezt az isteni fonom pillanatok alatt elkészíthető desszertet varázsoltam. Tudom, hogy gyümölcsöt a gyümölcscukor miatt inkább a délelőtt folyamán érdemes fogyasztani, de azzal nyugtattam a lelkiismeretemet, hogy legalább ez egészséges.:) A reggeli tejeskávém elhagyhatatlan eleme a az Aroy-D kókusztej, így a tejszínhabot kókusztejből készítettem természetesen hozzáadott cukor nélkül:)

csokinda_waffel.jpg

Recept:

- 1 kemény banán félbevágva (én nem annyira szeretem a túlérettet)

- 2-3 szem eper

- 1/2 marék Aszalt áfonya (cukormentes)

- 1 tk chia mag

- 2 tk mandula reszelék

Opcionális: Gofri - ezt csak díszítésnek használtam nem ettem meg:)  

Kókusztejszínhab elkészítése:

- Aroy-D kókusztej

- Vaníliás cukor vagy Vanília aroma->én ezt használtam

- Édesítőszer (én eritritet használtam)

Mivel nem csináltam sok tejszínhabot ezért érzéssel tettem bele a fent leírtakat, ki mennyire szereti édesen/ízletesen. (nagyjából 1 dl tejszínhez 1 mk vanília és eritrit)

Szóval,

- a hőtőből kivett kókusztejet betettem a fagyasztóba kb. 20 percre, hogy még jobban meghűljön (addig a gyümölcsöket összevágtam és tányérra tettem)

- hozzáadtam a vaníliát és az édesítőt, majd habverővel lágy tejszínhab állagúra habosítottam

- miután elkészült habzsákba tettem és az előre elkészített gyümölcstálamat díszítettem vele. 

Figyelem! A kókusztejszínhabot érdemes azonnal felhasználni, különben összeesik és folyós állagú lesz, ami esetleg megakadályozható habfix-el, de én még nem próbáltam!

Édes bűnözést nektek;)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csokinda.blog.hu/api/trackback/id/tr338606678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása